آیا عکاسی هنر است؟

عکاسی از غذا،رستوران و کافی شاپ

عکاسی چیست؟

 عکاسی یک رسانه است روشی برای ارتباط با واقعیت ها یا تخیلات، یا بیان عقاید. عکاسی نیازمند مهارت و قابلیت هنری در تناسب های متفاوت است.

 اگر خواهان استفاده کامل از ابزار آلات و داشتن اعتماد به نفس هستید وجود دانش تکنیکی الزامی است. روش شما را بر چه و چرا متمرکز می سازد. (محتوا و معنا)

همیشه از وسایل عکاسی و فرایند روز اطلاعات کامل داشته باشید. به نوع تصاویری که با آن میتوان ایجاد کرد فکر کنید.

در عکاسی سنتی تصویر موضوع توسط لنز دوربین شکل می گیرد و بر فیلم آغشته به لایه های از هالید نقره ثبت می شود. فرآیند با محلولهای شیمیایی در تاریکی صورت می گیرد. فناوری نوین امکان ثبت تصویر لنز را به صورت دیجیتال می دهد، نتایج با استفاده از کامپیوتر قابل تغییر است و به مواد شیمیایی یا تاریکخانه نیاز نیست.

 عکاسی جزئیات را به طور دقیق ثبت می‌کند و در گذشته به عینی و واقعی بودن شهرت داشت. ولی می‌توان به صور مختلف از آن استفاده کرد. ازعکس‌های تبلیغاتی گرفته تا عکس های هنری با بیان شخصی.

گرفتن عکس، ترکیبی از (الف) انجام کارهای دقیق عادی و مبتکرانه، برای کنترل نتیجه و (ب) تصمیم خلاقانه در مورد موضوع و هدف عکس است.عکس ها می توانند به دلیل محتوای موضوع، ساختار، یا کیفیات فنی، یا معنی، مورد تشویق یا نگاهش قرار گیرند.

باید چشم تان را برای ترکیب‌بندی پرورش دهید تا یاور شما برای ساده و قوی کردن عکس باشد. از عکس های عکاسان دیگر بیاموزید ولی اجازه ندهید نوع نگرش آن ها بر نگرش شما نسبت به موضوع تاثیر بگذارد. از تقلید کورکورانه سبک آن ها اجتناب کنید.

 موفقیت عکس باید با چگونگی رسیدن به هدفش سنجیده شود. احتمال دارد سنجش به لحاظ فنی مالی یا کاملا هنری باشد، یا نحوه ایجاد ارتباط با دیگران. در یک دنیای هارمونی تمام این جوانب در ترکیب با هم هستند

از کتاب عکاسی پایه نوشته سهیل ارجمند

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
خدمات عکاسی و فیلمسازی